tirsdag 2. juni 2009

Casting spells av Barbara Bretton


På nettet er det jammen mye rart en henger seg på. Jeg er med på et nettsamfunn for strikkere, der er vi en gruppe som leser de samme bøkene og bytter garn og oppskrifter. All litteratur er på engelsk siden dette er en gruppe med medlemmer fra hele verden, eller store deler av verden er vel mer rett å si. Amerikanerne er nok i flertall og det merkes på bokvalget. Uansett er det bra for meg å lese engelsk siden jeg skal til England i sommer. Boka vi har lest i mai heter Casting Spells. Jeg hadde aldri hørt om forfatteren før og bøkene er ikke oversatt til norsk.


Boka handler om Chloe Hobbs som driver en strikkebutikk i en landsby som heter Sugar Maple. Det viser seg at byen er bosatt av hekser, alver og vampyrer. På dagene lever de vanlige liv, men ikke på nettene. Det gjelder å holde denne hemmeligheten skult for resten av omverden. Chloe har et vanlig menneske som far og har derfor ingen spesielle krefter ennå. Men så skjer det et mord i landsbyen og politiet sender en etterforsker, Luke MacKenzie. Chloe og Luke forelsker seg i hverandre. Ja, og så videre og så videre. Historien en ganske banal og personskildringene ikke så veldig dyptpløyende. Men jeg koste meg med boka likevel, den var spennende skrevet og jeg lurte fælt på om hvordan det gikk med Chloe og Luke. Der gikk jeg rett i fella til forfatteren. God tidtrøyte som ikke krever tankejobbing. En underholdningsroman på et enegelsk som var greit å forstå.

Ingen kommentarer: