tirsdag 5. oktober 2010

Potensgiverne av Karin Brunk Holmqvist


Denne boka handler om de to søstrene Tilda og Elida. De er 72 og 79 år gamle og bor i huset der de er født og oppvokst. De lever slik de alltid har gjort, ingen nymotens saker skal inn i huset der. Så får damene en ny nabo og han får lagt inn et toalett i huset sitt. Det ser fristende ut og damene vil også ha det. For å finansiere det nye badet lager de et remedium som de selger på postordre.

Så følger mange viderverdigheter og heldige og uheldige omstendigheter.

Jeg syns boka var underholdende. Den var lett å lese. Jeg humra og lo mens jeg leste. Den hadde liksom akkurat passe dose av det vittige, av det rørende og av det hyggelige.

2 kommentarer:

annkolaas sa...

Denne har jeg lenge hatt lyst å lese. Det må jeg gjøre noe med:)

Karin sa...

Hei Liv,
har ikke hørt noe fra deg om hvilken bok du vil ha etter at du vant konkurransen på bloggen min. Hvis du er interessert kan du sende bokønske + adresse til kastormo@online.no

Ha en fin dag:-)